Zoekmachine optimalisatie: de website herscheppen

Zoekmachine optimalisatieJe hebt een leuke website opgericht, maar het is nog niet helemaal geworden wat je ervan verwacht had. Het bezoekersaantal valt namelijk tegen. Maar al het werk wat je in de website gestoken hebt is zeker niet voor niets! Je moet er alleen nog wat meer werk insteken door zoekmachine optimalisatie te gaan gebruiken. Dan is de website pas echt af.

Door zoekmachine optimalisatie zal je website als herboren zijn. Het heeft weer een doel, want de bezoekers komen weer op jouw website terecht. Dat doet zoekmachine optimalisatie voor de website. Daarom is het wel noodzakelijk om het in te schakelen, bezoekers komen niet vanzelf bij je website. En zeg nou zelf: als er bezoekers op de website komen, krijgt de website een andere functie. De website wordt als het ware naar een hoger niveau getild.

Wat houdt zoekmachine optimalisatie in?

Zoekmachine optimalisatie krijgt jouw website weer onder de mensen. Hoe? Door de site hoger in de resultaten van de zoekmachines te krijgen. Google is de grootste zoekmachine op dit moment. Logischerwijs zullen  mensen eerder op jouw website klikken, omdat die voorhanden is. Mensen willen niet alle pagina’s op Google kijken.

Zoekmachine optimalisatie: de werkzaamheden

Natuurlijk moet je er wel iets voor doen om de website beter vindbaar te maken in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. Bij zoekmachine optimalisatie kun je daarom een trefwoordanalyse doen. Dat houdt in dat je na gaat denken over hoe mensen jou website vinden. Welke woorden gebruiken zij? Zo komen er ook meer relevante bezoekers op de website, daar let Google ook op. Daarnaast heeft zoekmachine optimalisatie nog twee onderdelen: linkbuilding en OnPage – en OnSite factoren. Het gaat er eigenlijk om dat het geraamte van de website optimaal moet zijn. Trefwoorden moeten overal worden verstopt. Door zoekmachine optimalisatie maak je dus eigenlijk online reclame voor de website.